Wednesday, January 1, 2020

GÜZIN ORALKAN - IN TURKISH




GÜZIN ORALKAN

Dolaşık Gece

bulut buluta yabancı
ay da kayıp gidiyor
dolaşık gecede
iskelesine yabancı dalgalar
kendi metaforum kendime
kime ne

zamanı gelince
yaralarım azınca
akşamın darında
dalarım enginlere
sığınırım okyanusun
rahmine alabildiğine
dalarım da melek olurum
kapışılırım
belki de yağmalanırım

her canda her hücrede
yeniden yeniden
doğarım evrene
bin bir gözümle
sözcüklü sözcüksüz
mürekkep yalamış mı
yalamamış mı belirsiz
gece kimsesiz sessiz








Çömçe Gelin

aşk aşk bakan gözlerle
çömçe gelin ne ister
yağmur ister ama aslında
o günlerin gençliği
gülümseyen güzelliği nerde
kızgınlığımızla öldürdüğümüz yerde
ölüm beklemez
üşüyorum
yatağa alevli bir taş lütfen
sen eskiden de üşürdün zaten
düşüyorum
bu kaçıncı düşüş
saymadım
kayıyorum
hem de yüzüstü
sebep mi
iki mozaik kırıntısı
mantar terliğe takılan
bu kaçıncı kayış
kalbimle gelmiştim
kalbimden gidiyorum
sıyrıldım dünyevi zevklerden
yalnızlığımdan utanıyorum
yenilen pehlivan
güreşe doymazmış
intikam soğuk yenen
bir yemekmiş
tadı tuzu yokmuş








Ölmez Çiçek

gölgesi kendinden ağır
kırgın yılların ardından
sıcaklığın doğuyor
titreyen ıssızlığıma
umutlarım çalınmış
yalnızlık başıma vurmuş
ses soluk yok
hüzün çağında
yüzün düşten gizli
aşk sözde gözde kalmazmış
doğru mu hercai
bana rahat ne gerek
sele suya kapılıp
yalnız sürüklenerek
yara bere içinde
cana yalnız sevdan gerek

GÜZIN ORALKAN


Güzin Oralkan: Malatya doğumlu. Ankara’da okudu ve İzmir’de yaşıyor.  Ankara Üniversitesi. Eczacılık Fakültesi mezunu. Ege Kültür Vakfı’nın kurucusu üyesi ve başkanı Edebiyatçılar Derneği üyesi ve derneğin İzmir çalışma grubunda. KIBATEK genel sekreterliğini yürütüyor. Çeşitli gazete ve dergilerde yayın kurulu üyeliği ve İzmir temsilciliği yapıyor. Şiirleri yurt içi ve yurt dışı yayınlarda, antolojilerde yer aldı. Bestelenmiş ve TRT Repertuarına girmiş güfteleri var. TRT tarafından hazırlanan arşiv serisi kapsamında Müzik Demeti 1 içinde eseri yer almaktadır.




No comments :

Post a Comment