Wednesday, January 1, 2020

LEYLA IŞIK - IN TURKISH



LEYLA IŞIK

Tüm Günahlarimi Soyundum

Sıyırıp tenini tenimden,
Koparıp ellerini ellerimden giderken sen.
Masum bir çocuktum.
Çır çıplaktı düşlerim.
İsyana durmak nedir bilmezken…
Şimdi içimdeki sensizliğin İki ucu keskin bıçağıyla yaralıyorum düşlerimi.
Kanatıyorum sevi bahçemin tüm çiçeklerini.
Kana boyanıyor yasemin, beyaz gül, karanfil…
Soluyor ellerimde.
Pınarları kuruyor gözlerimin,
Yeşertemiyorum yeniden seni.
Avutamıyorum, içimde sen olan Ben’i.

Kimsenin haberi yok!
“Tüm günahlarımı soyundum bu akşam...”
Susturamıyorum yüreğimi
Yasaklanmış sözcükler düşüyor dilimden
Dilsiz duvarlara anlatıyorum.
Susuyor zaman
Ayrı düşüyor akreple- yelkovan








Kal Desem…

Dün gece,
Ay kanadı avuçlarıma…
Yokluğunun yoksunluğunda
Kanatları kırık umutla,

Yaralı yanım yorgun...
Ödüncünü öderken bulutlara gözlerim,
“sevişmenin en vazgeçilmez yerinde”
Çığı kopan çığlıkla
“kal” desem
Ve
Gitme/sen…








Küskünüm

“Yağmurlar karlar senin olsun sana bıraktım” diyorsun…
Hatta” güzel günleri de” .
Bahar gelmiş elma çiçekleri benim olmuş…
Ne fark eder ki?
Gecenin koynunda döllenirse yalnızlık,
acımasız yüreklerin ellerinde öğütülürse aşk.
Biz neyi arıyoruz böyle amansız dönüp,
gece - gündüz demeden,
aşık olduğumuz aşkın eteğine tutunup.
Ben yoruldum bu savaşta.
Baharın kokusu olsa da,
Sümbülü,
nergisi,
papatyası,
gülü.
Hatta uzaklarda boynu eğik gelincikler açsa da.
Hoyrat rüzgârlara eğdirmem başımı.
Tenime giydirmem kirli tenleri.
Tende değil tinde sevişmeleri özledim.

Küskünüm.

Yüzüm konuştuğum duvarlara,
sırtım üç kuruşa satılmış aşklara dönük.
“bunca karanlıkta emanetçinim, şiirde de aşkta da.
Sen gelirsen ancak
Yeniden
yüzümü dönerim…


LEYLA IŞIK


LEYLA IŞIK: Eğitimci-Şair-Yazar-Ressam. İlk, Orta eğitimini İzmir’de tamamladı. Öğretmen Okulunu Uşak’ta okudu. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinden mezun olarak İlkokul öğretmenliğinden emekli oldu. KIBATEK Genel Başkan Yardımcısı, Uluslararası Organizasyon ve Proje Koordinatörü olan Leyla Işık,2003 ‘de İstanbul/Tuzla’da yapılan 31.KIBATEK Uluslararası Edebiyat Şöleni,2004’de 34. KIBATEK Uluslararası Edebiyat Şöleni ve 2016 yılında İtalya Taranto’da Pablo Neruda Kültür Derneği ile 39. KIBATEK Uluslararası Edebiyat Festivali’nin, 42.KIBATEK Uluslararası Edebiyat Festivali Ortahisar (KAPADOKYA) Projesinin de Uluslararası organizasyon ve Proje Koordinatörlüğünü yapmıştır. Leyla IŞIK, Edebiyat yaşamında birçok değerli ödüllerin de sahibidir. Leyla IŞIK; KIBATEK’in (Kıbrıs, Balkanlar, Avrasya Türk Edebiyatları Kurumu) dışında Ege Kültür Platformu Derneği Kültür Sanat ve Tiyatro koordinatörü, Belçika Barış Manço Sevenler Derneği Kültür Sanat Danışmanı, Edebiyatçılar Derneği, Uluslar arası Aktivist Sanatçılar Birliği üyesi, İtalya Pablo Neruda Kültür Derneği Türkiye Temsilcisi ve Onur Üyesi, Dünya Ulus Yazarlar Birliği üyesi ve Türkiye temsilcisidir. Yurt içinde ve yurt dışında konferanslara, panellere, söyleşi ve şiir şölenlerine, katılıyor. Türkiye Türkçesinin egemen olduğu Kıbrıs Balkanlar ve Batı Avrupa Türk Edebiyatlarının karşılıklı olarak ve sistemli bir biçimde yayın yoluyla (şivelerine) çevrilmesine ve Uluslararası platformda Türk şiirinin gönüllü elçisi olarak tanıtım çalışmalarına katkıda bulunuyor. Şiirleri uluslar arası antolojilerde, Galaksia Poetike Atanis Belçika, Grami Romabesc Romanya, 21. Yüzyıl Kadın Şairlerinin Global Sesleri QUEEN, 4 No'lu Park Koleksiyonunda Şiir İrlanda, Antologia Poetica KIBATEK festival 39 (İtalya),Amaravati Poetıc Prism Hindistan,Benövşevi Buludlar Azarbeycan,OPA Anthology” Beyond Borders”,Coffe Table Anthology” Feel My Touch” Hindistan,   www.mearteka.net, uluslararası antolojilerde yer alan şairler arasındadır Leyla IŞIK. Yazıları ve şiirleri yurt içi ve yurt dışında çeşitli dergilerde, antolojilerde yayımlanmış, Almanca, Arnavutça, Arapça, Romence, Boşnakça, Bulgarca, Hollandaca, İtalyanca, İngilizce, İspanyolca, Makedonca, Urduca,Çince ve Azeri Türkçesine çevrilmiştir, Leyla IŞIK’ın, BİR BAŞKA DÜŞ (E) şiir-şiirsel anlatı (2005) kitabı, Azerbaycan’da Prof. Dr.Elçin İSGENDERZADE tarafından Azeri Türkçesine çevrilmiş Vektör Üniversitesi yayınları arasında yer almıştır. Ayrıca Haldun Dormen Süpervizörlüğünde Özel Sahne Tozu Tiyatrosu’nun iki yıllık oyunculuk eğitimini alan Leyla IŞIK; Şiir, Öykü ve Denemelerin dışında tiyatro oyunu da yazmaktadır. Ülkesini Yurt dışında başarıyla temsil eden, Uluslararası platformlarda Türk şiirinin gönüllü elçisi olarak tanıtım çalışmalarına katkıda bulunan, bir dönem çeşitli yerel radyolarda şiir programları da yapan Leyla IŞIK, Çocukluğundan beri edebiyat, resim ve tiyatro ile ilgilenmektedir. Ödülleri; 2003 - İksder-İzmir Kültür Ve Sanat Derneği ” Halikarnas Balıkçısı Cevat Şakir” Birincilik Şiir ödülü, 2008 - Şaire Mehseti Gencevi(MŞM) Bakü Mehseti Şairler Meclisi İçtimai Birliği adına Fahri Diploma'' Türk Dünyası Edebiyatına Hizmet Başarı Ödülü, 2013 - İzmir’i Severler Platformu Attila İlhan Dostluk ve Vefa Madalyası, 2015 - Dünya Genç Yazarlar Birliği (DGTYB) Edebiyat Ödülü, 2016 - Rumen Lehçesi, Şiir, Sanat, Edebiyat Platformu Uluslararası Edebiyat, Dostluk ve Barış Ödülü . 2017- Pablo Neruda Kültür Derneği ”Neruda Ödülü 2017” ödülü- İtalya 2017- Pablo Neruda Kültür Derneği Türkiye Temsilcisi- İtalya 2017- Pablo Neruda Kültür Derneği Onursal Üyesi – İtalya 2017- Dünya yazarlar Birliği Türkiye Temsilcisi- Kazakistan 2017- Haydarabad Hindistan Dünya Şiir Festivali Pentasi B 2017 "İlham Verici Şiir" ödülü 2017-“ Fellow of the Regal world of Scribes” (FRWS) Arkadaşlık-Dostluk Sertifikası-Hindistan 2017- Hindistan Dünya Şiir Festivali “Writers Corner”Varangal’dan Madalya 2017- Hindistan Dünya Şiir Festivali “Writers Corner – Warangal’dan “İlham perisi Ödülü” 2017-Dünya Yazarlar Birliği’nden, Olağanüstü bağlılık ve edebiyata adanmışlık karşısında “Dünyanın Gururu-2017, WNWU ”ödülü- Kazakistan 2018- OPA-Şiir Arşivi’nin Yayın Kurulu Editörlüğü 2018- OPA- Şiir Arşivi, Mart ayının Şairi 2018 - Edebiyatta Dünya Ödülü - 2018, WNWU 2019-Motivasyonel Strips Edebiyat Kurulundan “Edebiyat Elçisi”ödülü 2019-WNWU Kazakistan” Dünya Şiir Yıldızı “ Edebiyat Ödülü Eserleri: HUZUR ÇERÇEVEM (E) şiir-1992 SERÜVEN KUŞU( İÇİMİN ÖYKÜSÜ BU) şiir- şiirsel anlatı-1996 YENİDEN YAŞAMAK GİBİ öykü-2000 BİR BAŞKA DÜŞ (E) şiir-şiirsel anlatı-2005 DODAQ İZLERİN Azeri Türkçesine çevrilmiş şiir-şiirsel anlatı-2009 DÜŞLERİMİ (Ç) ALDIM (öykü-2011) UYKUSUZ ESRİK GECENİN SABAHINDA (şiir-şiirsel anlatı-2011) ULUSLARARASI EDEBİYAT ŞÖLENİ ŞİİR ANTOLOJİSİ (Tuzla 2014)


No comments :

Post a Comment